Natuurlijk is er in die tijd een heleboel verandert, maar zeker niet alles. Joris: “Zolang als ik hier werk, weten we elkaar makkelijk te vinden. Net zoals met André zijn ook de lijntjes met Cine van Heijnsbergen kort: ik kan à la minute terecht. Heeft de zaak haast? Dan gaat alles aan de kant. Actie!”

Huurincasso

Als Joris ons inschakelt, gaat het voornamelijk om huurincasso. Want de aan- en verkoop van een huis verloopt normaal gesproken via de notaris. “Zo verhuren we bijvoorbeeld woningen en panden voor ondernemers”, legt Joris uit. “Ook beheren we de financiële administratie van VvE’s. Op dit vlak hebben we Cine af en toe nodig, maar gelukkig niet al te vaak.”

Belangen in de smiezen

Als een rekening niet betaald wordt, nemen medewerkers van Van der Krabben eerst zelf contact op met de debiteur. “Soms is een telefoontje genoeg om mensen in beweging te krijgen”, vertelt Joris. “Soms is er meer nodig om een betaling af te dwingen. Gelukkig zijn we dan verzekerd van de deskundige ondersteuning van SVH.”

Op zo’n moment wordt Cine ingeschakeld. En dat verloopt vrijwel altijd soepel. “Omdat we elkaar zo goed kennen, weten we van elkaar hoe we in de race zitten”, legt Joris uit. “Cine houdt onze belangen dan ook uitstekend in de smiezen. En ze verricht gedegen onderzoek naar de reden waarom er niet betaald wordt, want dat is voor ons zeer relevant.”

Cine houdt onze belangen uitstekend in de smiezen

In overleg

Zo kan er bijvoorbeeld sprake zijn van een schrijnende situatie. Of van een overlijdensgeval in de familie. In zo’n situatie is schikken soms beter dan procederen. “Dat gaat in overleg, waarbij de keuze altijd aan ons is”, vertelt Joris. “We kijken dan niet alleen naar de menselijke kant van het verhaal, maar ook naar het verleden. Want het kan natuurlijk ook zo zijn dat het touwtrekken al langer duurt. In dat geval is schikken geen optie meer.”

Communicatie

In het hele proces zijn een aantal zaken voor Joris belangrijk. De portal van SVH waardoor hij makkelijk inzicht heeft in de stand van zaken, het persoonlijke contact én de communicatie. Joris: “Vooral dat laatste is essentieel; ik wil op de hoogte gehouden worden. Ja hoor, dat gaat al dertig jaar goed. Ik zou zeggen: ga zo door!”

En waar kunnen we u mee helpen?

Minnelijke incasso

Heeft u herinneringen en aanmaningen verstuurd maar staat er nog steeds geen geld op uw rekening?

Lees verder

Gerechtelijke incasso

Als een betaling van de debiteur uitblijft, kunnen we een gerechtelijke incasso starten.

Lees verder

Juridisch advies

Heldere afspraken maken, deze communiceren én nakomen: hiermee kunt u conflicten vermijden.

Lees verder